Great ocean road en Tasmania - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu Great ocean road en Tasmania - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu

Great ocean road en Tasmania

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

27 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Hello!
Alweer de laatste blog vanuit australie, voor mij is de tijd omgevlogen! Aangekomen in melbourne heb ik ingecheckt in hetzelfde hostel als annika. Altijd leuk om oude bekenden weer te zien! Al snel maakten we plannen om de great ocean road te doen, maar eerst was het tijd voor een stadswandeling door melbourne. Deze stad heeft zowel het grootse van sydney en brisbane als historie en oude gebouwen. Ook is er veel streetart in de kleine straatjes, erg leuk! Daarnaast kun je goed merken dat melbourne volgens een plan is gebouwd, het is namelijk super logisch, in tegenstelling tot sydney. Verdwalen gebeurd dan ook niet zo snel gelukkig. Annika en ik besloten dat we voor de great ocean road een auto wilden huren en hadden al snel twee heren gevonden die wel mee wilden. De great ocean road is een van de prachtigste routes die ik ooit heb gezien met rond elke bocht opnieuw een adembenemend uitzicht. We hadden twee dagen uitgetrokken voor de ruim 200 km die deze weg lang is dus konden stoppen op alle mooie plekjes. Een daarvan en ook direct de bekendste is de 12 apostelen. Het is een rotsformatie in de oceaan die zowel vanaf een uitzichtpunt als vanaf het strand te bewonderen is. Zeer indrukwekkend. Rondom de 12 apostelen bevinden zich nog een aantal andere prachtige rotsformaties zoals de 'london bridge' en de 'grotto'. Allemaal even mooi. Na twee fantastische dagen vol natuur was het raar om weer terug te zijn in de stad, maar gelukkig konden we de volgende trip al weer plannen: tasmania. Tot mijn grote vreugde besloot Andy naar melbourne af te reizen om samen met annika en mij over dit mooie eiland te touren. Voordat andy naar melbourne kwam gingen anni en ik nog een dagje naar st kilda en brigton beach. Beide plaatsjes hebben mooie stranden, met in Brigton heel schattige gekleurde strandhuisjes langs het strand. In st kilda genoten we van een zonsondergang en daarna gingen we pinguïns spotten. Deze komen vlak na zonsondergang aan land en klimmen dan over de rotsen opzoek naar een beschut plekje voor 'special cuddles'. Ik was super enthousiast bij het zien van die super schattige beestjes die hoppen over de rotsen en waggelen over het strand. Al met al dus een geslaagd dagtripje!

Een week geleden zijn Annika, Andy en ik vertrokken naar Tasmania. We hadden een auto gehuurd en wat tips opgedaan maar verder wisten we niet wat we konden verwachten. We volgden dezelfde route als de meeste tours doen en kwamen al snel op de mooiste plekjes terecht. Tassie is eigenlijk een groot national park! De afgelopen week hebben we elke dag minstens 1 national park bezocht en een van de vele wandeltracks gedaan. Qua natuur heeft Tasmanië alles: bergen, bossen, kliffen, stranden, velden en heeel veel wildlife! We zagen de platypus, de echidna, pinguïns, padimelons en veel andere wallaby-achtige soorten in het wild. Hierdoor ook de roadkill ontzettend hoog, een half miljoen per jaar! Helaas moet ik zeggen dat ik meer dode dan levende wallaby's heb gezien.
In 7 dagen zijn we met z'n drieën het eiland rond gereden op prachtige bergweggetjes, hebben we veel lol gehad, Andy's verjaardag gevierd en heel veel foto's gemaakt die ik binnenkort op facebook zal zetten. Het weer in Tasmanië is behoorlijk veranderlijk, soms reden we letterlijk door de wolken. Een uur later was het dan weer opgeklaard en zagen we de mooiste uitzichten. Met deze prachtige rondreis is er een eind gekomen aan mijn Australië avontuur. Ik heb de meest prachtige natuur gezien en veel nieuwe vrienden gemaakt. Nu is het tijd om nog wat verder van huis te gaan: Nieuw Zeeland. Daar zal ik nog 4 weken rondreizen voor ik weer terug kom naar Nederland.
Tot snel! Lieefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Denise

Momenteel op working holiday down under

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 13072

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 29 Februari 2016

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2012 - 18 Mei 2012

Kameroen

Landen bezocht: