Ups en downs - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Denise Ankone - WaarBenJij.nu Ups en downs - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Denise Ankone - WaarBenJij.nu

Ups en downs

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

29 April 2012 | Kameroen, Buéa

Hee Allemaal!
Even een berichtje van mij. Ik zit nu in een internet cafe met 'snel internet' het kost wel 30 cent per uur maar 3 jaar van mijn leven aan frustraties om het wachten. Heb nog nooit zo langzaam internet meegemaakt! Geeft niets, we hebben we tijd want we hebben lekker vrij in het weekend.

Vrijdag ben ik al niet meer naar het project geweest want was echt uitgeput van de week en ook best ziek van het eten. Zat alleen thuis zielig te zijn en op dat moment dacht ik echt waarom in godsnaam zit ik in donker afrika?!
Gelukkig ging het aan het einde van de dag alweer beter en ging ik naar Buea voor het weekend. Hoe diep mijn dalen tot nu toe ook zijn, de pieken zijn hoger! Het hotel waar we dit weekend waren was echt luxe ( welliswaar geen stromend water maar verder helemaal chill!) Zaterdag was echt geweldig! Hebben een pidgin les gehad ( het dialect dat ze hier spreken) en zijn naar een marktje geweest. S avonds lekker biertjes gedronken en chillen op de hotel kamer. Helemaal gelukkig was ik!

De mensen zijn hier ook echt super lief en hartelijk! Iedereen wil je overal mee helpen en ze heetten ons allemaal heel erg welkom in kameroen en hopen wat we het ontzettend naar onze zin hebben.

Moet nog steeds wennen aan het verkeer hier. Toeteren is echt een tweede taal. Het kan zoiets betekenen als: Ga aan de kant, rij door, geef voorrang, neem voorrang, of als je aan de kant van de weg staat: ik zit vol, rijd je mee?, waar moet je heen of de gouwe ouwe: je bent blank. Als je een taxi wilt hier ga je dus gewoon aan de kant van de weg staan. Er wordt naar je getoeterd. Je schreeuwt waar je heen wilt. toeteren en stil staan is: ja stap maar in. Toeteren en verder rijden is: nee daar ga ik niet heen, of ik zit al vol, zoek maar een andere taxi. Er gaan trouwens aardig wat mensen in de taxi hier. 3 achterin, 1 achter het stuur, en 2 op de bijrijders stoel is doodgewoon. Ook op een bike ( soort scooter) kun je gemakkelijk met een driver+ 3 mensen.( of njah, gemakkelijk voor hun, ongemakkelijk voor ons).

Trouwens super bedankt voor jullie stroom aan berichtjes en updates. Super leuk vind ik dat, wordt helemaal blij als ik weer een berichtje uit nederland krijg!
Ga nu weer stoppen met bloggen. Wil ook nog ff mijn mail en fb checken en heb nog 40 minuten inet dus wordt nog krap an ;)

Super veel liefs en knuffels uit t warme Kameroen!




  • 29 April 2012 - 17:30

    Aniek:

    Denise!

    De downs kunnen nog zo diep zijn, maar ook daar kom je weer sterker uit! Ervaren is een harde leerschool, maar achteraf geeft het je veel mooie ervaringen en herinneringen. Enjoy!

    Liefs Aniek

  • 29 April 2012 - 18:44

    Jos:

    *toeeeet*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Momenteel op working holiday down under

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 13095

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 29 Februari 2016

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2012 - 18 Mei 2012

Kameroen

Landen bezocht: