Van Brisbane tot Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu Van Brisbane tot Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu

Van Brisbane tot Melbourne

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

07 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Hoi! Deze keer een bericht vanuit melbourne waar ik gister ben aangekomen. De afgelopen drie weken ben ik naar beneden gereisd vanaf Brisbane. De eerste stop was byron bay, een surfers plaatsje waar een heel chille vibe hangt. Dit komt waarschijnlijk omdat er veel hippies wonen. In byron heb ik genoten van het strand en prachtige uitzichten van de vuurtoren. Ook kun je er leuk uitgaan wat ik dan ook maar heb gedaan. Na drie dagen byron was het tijd om naar pottsville te gaan voor kerst. Omdat pottsville in the middle of nowhere ligt en je er amper kunt komen met openbaar vervoer werd ik opgehaald uit mullumbimby ( spreek dat maar eens uit, wij hebben het tijdens de kerst veelvuldig gezegd, geschreeuwd en gezongen). Met Andy, Laura en Allan heb ik voor kerst dus een airbnb geboekt. We hadden daar geen keuken maar wel een bbq. Na wat gepuzzel over hoe we het beste ons kerst diner konden bereiden op de bbq hebben we gewoon maar heel erg veel eten gekocht. Kerst was natuurlijk anders dan andere jaren maar met goed gezelschap, star wars monopoly, strand en veel vlees van de bbq, was het super gezellig. Op boxingday ( tweede kerstdag) zijn we naar byron gereden en hebben we gesurft en zijn we verbrand. Dat was een heerlijke dag! De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen en vooral afscheid nemen van Andy was best emotioneel. We weten niet of we elkaar ooit nog weer gaan zien maar hebben een super tijd gehad samen. Ik ben vervolgens afgereisd naar sydney om op bezoek te gaan bij sasza, een jongen die ik leerde kennen toen ik in september in sydney was. Samen met hem bleef ik bij een vriend van hem slapen en was het heel fijn om in een huis te leven voor 5 dagen! In deze tijd zijn we onder andere naar de dierentuin geweest wat erg leuk was. En natuurlijk was het ook oud en nieuw. We hadden last minute kaarten gekocht voor een soort kroegentocht en zijn daarna het vuurwerk gaan kijken. Omdat we geen zin hadden om 14 uur te wachten hadden we niet de allerbeste plekken, maar toch goed genoeg om te genieten van een spectaculaire show. Daarna nog een huisfeestje en toen was 2016 echt begonnen. Dit betekende ook dat ik door ging reizen naar Melbourne waar ik inmiddels ben aangekomen. Vanmiddag heb ik een city tour gedaan, Melbourne is een mooie stad! In de komende drie weken ga ik de great ocean road rijden, pinguins zien in st kilda en op phillip island en naar Tasmanië toe. Daarover later meer!
Veel liefs

  • 07 Januari 2016 - 12:02

    Geon:

    Nice! Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Denise

Momenteel op working holiday down under

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 13084

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 29 Februari 2016

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2012 - 18 Mei 2012

Kameroen

Landen bezocht: