New Zealand part 1 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Denise Ankone - WaarBenJij.nu New Zealand part 1 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Denise Ankone - WaarBenJij.nu

New Zealand part 1

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

06 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allen! Bij deze de eerste blog vanuit nieuw zeeland. Het is hier werkelijk prachtig! Na een dag in auckland te zijn bijgekomen van al het reizen was het tijd om op de bus te stappen naar paihia. Dit is een schattig dorpje waar ook de bay of islands zich bevindt. Ik verbleef hier 1 nacht en deed de volgende ochtend een cruise langs verschillende eilanden. Bay of islands bestaat in totaal uit 144 eilanden wat prachtige uitzichten geeft vanaf het water. We maakten een stop op een van de eilanden om een klim te maken naar een look out point. Erg indrukwekkend! Na deze trip was het alweer tijd paihia te verlaten en afscheid te nemen van een aantal leuke mensen die ik daar heb leren kennen. Terug in auckland ging ik met jos en josh, die ik kende uit paihia, mount eden beklimmen. Nou is deze berg niet super hoog maar geeft wel een mooi uitzicht over de stad. Op dag 3 van mn tour ging ik van auckland naar beneden om een stop te maken in hot water beach. Hier hebben we een mooi strand bezocht en gingen we s avonds naar waar hot water beach bekend om staat en de plaatsnaam al een beetje verklapt: de beach met hot water. Je graaft er een kuil waar dan heet water instroomt door een heet water bron. Vervolgens kun je lekker genieten van een heet badje op het strand.
Dit was de eerste dag dat je met een groep reist die langer bij elkaar blijft. Dat is erg leuk! Ik heb een aantal mensen leren kennen die ongeveer de zelfde weg gaan als ik en waar ik dus voor een gedeelte mee samen kan reizen. Na hotwater beach reisden we verder naar waitomo.
In waitomo was er de optie om de glowworm grotten in te gaan. Je had verschillende opties, maar ik koos natuurlijk voor de meest extreme: de black abyss. Het is een 5 uur durend avontuur wat begint met abseilen de grotten in. En dit is krap! Je eenmaal abseilend door de ingang gewurmd wordt je vast gemaakt aan een kabel om een soort swing de grot in te maken. Pikkedonker, maar hierdoor kun je de prachtige glowworms zien. Daarna was het tijd voor wat hot chocolate om ons op te laden het water in te gaan. Met een grote band onder je kont spring je van een rots af het water in. Een hoge jump in het koude water zorgt voor flink wat adrenaline. Toen iedereen in het water was gingen de hoofdlampjes uit en dreven we door de glowworm caves. Super indrukwekkend! Daarna was het weer tijd voor actie met een waterslide, klimmen en zwemmen door grotten, je door de kleinste sleetjes wurmen, kruipen door modderige 'gangen' in het pikkedonker en weer naar het licht door twee grote watervallen op te klimmen. Dit is een van de stoerste dingen die ik ooit heb gedaan. Ik had dan ook 5 uur lang een dikke smile op mn gezicht, wat je terug ziet op alle foto's.
De volgende dag gingen we door naar rotorua, om op de weg daar naar toe een stop te maken bij de hobbiton film set. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten en ben niet per se een fan maar heb me daar super goed vermaakt. Wat een detail! Na een tour door de shire dronken we een biertje in the green dragon. Daarna reden we weer verder om op tijd te zijn voor de volgende highlight. Een maori avond! Ontzettend indrukwekkend om te zien hoe te maori cultuur is. Er werd een heuse show van gemaakt met traditionele zang en dans met als hoogtepunt de haka. Na deze spectaculaire avond is het tijd voor een dagje rust. Dat mag ook wel want alles hier gaat in een super hoog tempo. Vandaag dus een rustdag waarop ik wat heb rondgewandeld met een groepje en de modderpools heb bekeken die moeder natuur hier her en der heeft neergelegd. In de mudpools zit veel zwavel waardoor de hele stad stinkt naar rotte eieren. Je zal er maar wonen. Morgen vertrek ik naar taupo, voor een skydive en de tongariro crossing. Daarover later meer.
Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Denise

Momenteel op working holiday down under

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 13081

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 29 Februari 2016

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2012 - 18 Mei 2012

Kameroen

Landen bezocht: