City life in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu City life in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu

City life in Brisbane

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

18 December 2015 | Australië, Brisbane

Hallo allen,
Het is alweer een aantal weken geleden dat ik een stukje heb geschreven over mijn reisavonturen. Dat komt omdat ik de afgelopen 6 weken op dezelfde plek ben geweest, namelijk: Brisbane. Het idee was om hier een aantal weken te gaan werken. Ik ben begonnen aan verschillende salesjobs, maar helaas waren deze erg lastig. Ik ben nu eenmaal geen salespersoon en ook geen native speaker in engels wat het natuurlijk nog een stukje lastiger maakt. Na twee pogingen in sales heb ik uit eindelijk een schoonmaakbaantje gevonden voor een paar uur in de week. Niet erg veel maar genoeg om de periode in Brisbane break even te spelen, wat uiteindelijk mijn doel was.
Als je een langere periode op een plek blijft heeft dat een aantal voor- en nadelen. Natuurlijk maak je minder mee en lijkt het soms wat op het ' gewone' leven. Daar staat tegen over dat je daadwerkelijk tijd hebt om een plek goed te leren kennen en ook een vastere groep vrienden te maken. Dat laatste is iets wat absoluut gebeurd is en waardoor brisbane een onvergetelijke indruk heeft achtergelaten. In Brisbane heb ik nu zo'n beetje alles wel gezien: southbank met haar citybeach en livemuziek, het prachtige uitzicht van mt coot-tha bij dag en nacht, verschillende musea, het uitgaanscentrum, en de prachtige parken. Samen met Nathalie, die ook langere tijd in Brisbane zit, heb ik zelfs een fiets gehuurd om heel Brisbane door te fietsen. Erg leuk!
Gisteren heb ik een uitstapje gemaakt samen met Pim, een mede dutchie die ik leerde kennen in airlie beach, naar surfers paradise. Hier hebben we heerlijk op het strand gezeten met nederlandse biertjes en gezellig over de marktjes gestruind. Inmiddels ben ik weer terug in Brisbane voor mijn laatste weekend hier. Maandag ga ik eindelijk weer verder reizen naar Byronbay. Met kerst heb ik een airbnb geboekt samen met Andy en een Iers koppel wat we hebben leren kennen, en daarna snel naar beneden voor Oud en Nieuw in Sydney! Ik heb een super tijd gehad en Brisbane maar kijk er ook ontzettend naar uit weer verder te reizen. Daarover later meer :)
Ik wens jullie alleen een fijne kerst, de mijne wordt er een met strand en BBQ in bikini ;)
Veel liefs! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Denise

Momenteel op working holiday down under

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 13078

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 29 Februari 2016

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2012 - 18 Mei 2012

Kameroen

Landen bezocht: