Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

15 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Moi! ( ben t Gronings nog niet verleerd)

Een korte update over mn travels. Op dit moment zit ik in de bus naar townsville. Dat duurt 6 uur dus heb ik mooi even tijd voor een blogje. Afgelopen week was ik in Cairns. Een leuke stad, waar veel backpackers zijn. We sliepen in een super goed hostel en je kunt er erg goed stappen! Dus dat hebben we dan ook maar gedaan. Vanuit Cairns heb ik ook een rainforesttour gedaan. Dat begon met een tripje naar een wildlife park met super veel vogels, kangoeroes, krokodillen en koala's. Leuk! Daarna hebben we een tocht door het daintree rainforest gemaakt en een wandeling over het strand, waar het regenwoud op uitkomt. Erg indrukwekkend allemaal! S avonds sliepen we in een hostel midden in de jungle en de volgende ochtend gingen we zwemmen in een poel in de jungle. Aan een van de bomen was een touw gebonden zodat je in het water kon slingeren. Voelde me zooo Jane! S middags gingen we op een krokodillen cruise en hebben we veel krokodillen gezien. Kleine, maar ook heel grote! Foto's van de junge staan op facebook.
Ook heb ik vanuit cairns een cruise gedaan over het great barrier reef. Hier kon je duiken en snorkelen. Helaas heb ik problemen met klaren en kon ik daardoor niet duiken, dus hield ik het maar bij snorkelen samen met mijn gehuurde onderwatercamera. Het rif is onvoorstelbaar mooi en er leven honderden soorten tropische vissen. Daar zwem je dan zomaar tussen. Geweldig! Ook hiervan staan wat foto's op facebook. Enige nadeel van deze dag was dat ik blijkbaar extreem zeeziek word op een dergelijke boot. Ik hoop dat het op de zeiltrip naar whitsundays beter is! Voor het zover is staat er eerst twee dagen townsville en een tour naar magnatic island op het programma. Heb er zin in!!
Groetjess

  • 15 Oktober 2015 - 10:58

    Peter Bouma :

    Soooo jealous!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Denise

Momenteel op working holiday down under

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 13093

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 29 Februari 2016

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2012 - 18 Mei 2012

Kameroen

Landen bezocht: