Magnetic, airlie en whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu Magnetic, airlie en whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu

Magnetic, airlie en whitsundays

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 Oktober 2015 | Australië, Airlie Beach

Weer even een travelupdate vanuit Australië. Na mn laatste blog geëindigd te zijn in cairns, ben ik doorgereisd naar townsville. Hier bleven we 1 dag en hebben we het reef aquarium bezocht waar ook een turtle hospital bij zat. Eindelijk schildpadden gezien! Al is het nog niet in wildlife.
Vanaf townsville de ferry gepakt naar magnetic eiland waar we verbleven in base hostel, direct aan het water. Mooie hutjes en hangmatten en palmbomen. Heel tropisch allemaal. Die avond was er een festival en kwamen we grace die we eerder in cairns hadden ontmoet en t malin en tilda die we kenden van de rocktour weer tegen. Al met al was het een heel gezellige avond! De volgende dag het eiland verkend. In de ochtend rockwallibies gevoerd, in de middag naar het strand en in de namiddag een wandeling gemaakt waar we koala's in het wild hebben gezien. Sommige droegen baby's op de rug. Ik hen geprobeerd een baby koala in mn rugzak te stoppen maar k mocht niet te dicht bij komen van moederkoala. Na magnetic zijn we doorgereisd naar airlie beach. Hier moesten we 6 dagen wachten op de whitsundaystour. Dat betekent eindelijk tijd om een beetje te spullen uit te pakken, te wassen en te ordenen. Wat een luxe ;) ook in airlie kwamen we veel mensen tegen die we eerder hebben ontmoet en die allemaal hun tour voor onze deden. Ook eindelijk wat nederlandse vrienden gemaakt. Was het nederlands bijna verleerd. Na 6 dagen was het afgelopen maandag eindelijk tijd voor onze whitsundays tour. Met nog 60 anderen ging ik op een zeilboot. We sliepen op een eiland dat een paar jaar geleden door een cycloon in getroffen. Daardoor kunnen ze geen verzekering krijgen en ik een groot gedeelte van het resort verlaten. Dit levert overigens een spannende setting op voor een avond wandeling. Het gedeelte wat nog wel open is, is een prima resort en onze groep was de enige die er verbleef. Op dag twee van de tour gingen we zeilen langs de whitsundays eilanden. Echt prachtige plaatjes met als toppunt white heaven beach. Dit strand heeft heel fijn zand wat de hitte reflecteert waardoor t zand zelf niet heet is. We hebben ons hier prima vermaakt en alle cliché foto's zoals de hairflick en de human piramid gedaan. Foto's volgen op facebook. Na de whitsundaystour ben ik weer vrienden rijker en is het bijna tijd om door te reizen. We hadden nog een paar uur tijd in airlie voor onze bus vertrok. Wat bleek, Lars, die ik ken van psychologie was daar ook op dat moment, samen met zijn vriendin. we moesten natuurlijk even samen een biertje drinken. Grappig om een bekende tegen te komen aan de andere kant van de wereld! Inmiddels zit ik weer in de bus op weg naar herveybay. Vanuit daar vertrekken we vrijdag naar fraser island.
Inmiddels ben ik alweer 6 weken onderweg en heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin! Geen heimwee tot nu toe maar mis jullie natuurlijk wel!
Groetjesss xx