Fraser island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu Fraser island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Denise Ankone - WaarBenJij.nu

Fraser island

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 November 2015 | Australië, Frasereiland

Goedemiddag!
Net terug van fraser island wat super leuk was! Fraser is het grootste zand eiland ter wereld. We gingen dan ook over het eiland met 4x4 jeeps. Een bumpy ride! De eerste dag reden we vooral door het bos wat heel hobbelig was. Een goede test voor mijn driving skills maar heel leuk om te doen! We bezochten een meer en gingen naar ons kampeer terrein. Dit was heel erg basic ( lees: geen toilet ) dus dat was weer een ervaring op zich. Bovendien moest je erg voorzichtig zijn wat je met je eten deed ( absoluut niets in je tent!) want er zijn veel dingo's op het eiland. S avonds zagen we er al één erg dicht bij het kamp. Na een bbq en genoeg goon slaapt zo'n matje best prima en de volgende dag gingen we redelijk uitgerust verder. Op dag twee reden we vooral over het strand wat echt heel stoer is om te doen. Vooral als je met 80 km per uur door stroompjes rijdt en het water op spat. We zagen deze dag een zoet water creek waar je in kon liggen en die je zo terug voerde naar het strand, een groot schip wrak, champagne pools en indian head ( uitstekend stuk vulkaan rots). Ook heb ik in een klein vliegtuigje een vlucht over het eiland gemaakt. Het vliegtuigje vertrekt van, en land op het strand, wat een heel toffe ervaring was *big smile*. Op de terug weg naar het kamp zagen we een dingo op het strand. S avonds weer bbq en goon en voor een paar duitse meiden de ervaring van een dingo die in je tent schijt. Minder leuk voor hun, vrij hilarisch voor de rest van de groep. Op de laatste dag maakten we nog een stop bij lake mc kenzie, waar we ons konden scrubben met silica sand. mijn huid en haar was weer super zacht. Schoon en wel en met een jeep vol nieuwe vrienden eindigde de tour. So far een van de leukste trips die ik heb gedaan. Foto's zet ik weer op facebook voor geïnteresseerden. Next stop: noosa waar een bushcamp/Kayaktour op de agenda staat.

Groetjesss